Lise eğitiminin 3 Yıl Olduğu Dönemler.

Beklemeli durmda olupta, mezun olamayan öğrenciler.
2004/2005 Eğitim ve öğretim yılından önce, kredili sistemde liselerde okuyan öğrenciler.
Daha önceki bir çok yazımızda akşam liselerinde (özel akşam liselerinde) yaş sınırlamasının olmadığını, yaşınız kaç olursa olsun, lise mezunu olabileceğinizi ve lise diploması alabileceğinizi anlatmıştık.
Bu yazımızda 2004-2005 yılından önce, Liselerde eğitim ve öğretim sürecinin 3 yıl olduğu dönemden bahsedeceğiz.
Bildiğiniz gibi 2004-2005 yılı dahil lislerde eğitim ve öğretim 3 yıldı.
2005-2006 eğitim ve öğretim yıllları 4+4+4 sistemi ile 4 yıla çıkartıldı.
Peki 2004-2005 yılı öncesi liselerde okuyan öğrenciler eğitimlerini ara sınıflarda bıraktılarsa ne yapacaklar.
Bu kapsamdaki öğrenciler yaşı kaç olursa olsun, akşam lisesine kayıt olup, elindeki tasdiknameye göre en son hangi sınıfta kaldı ise yine aynı sınıfa kayıt olarak 4. sınıfıda tamamladığında mezun olucak.
2004-2005 yılı öncesi yada yılında o günkü şartlara göre 3. sınıfta olan, yani son sınıfta olupta sorumlu olarak lise eğitimini tamamlayan, ancak sorumluluk sınavlarına girmediği için mezun olamayan öğrenci ne yapacak.
Günümüzde artık liseler 4 yıl olduğu için bu öğrencimizde bir akşam lisesine son sınıfa (12.sınıf) kayıt olarak ve sorumluluk sınavlarına girerek, başarılı olması durumunda geçmişte sorumlu olduğu dersleri vererek mezun olabilecektir.
Sürekli karşı karşıya kaldığımız şu soruyada noktayı koyalım.
Soru şu??
2004-2005 yılı öncesi ben  aslında liseyi bitirdim. Ancak sorumlu olduğum dersleri vermediğim için mezun olamadım.
Sdece sorumlu olduğum dersleri vererek emzun olabilirmiyim..??
Hayır olamazssınız.
O dönemelrde 3 yıl olan lise eğitim ve öğretim süreci artık 4 yıl.
Hangi sınıftan bırakırsanız bırakın. Kaç krediniz olursa olsun. 
Liseler 3 yıl iken eğitim aldıysanız 4 yıla tamamlayacaksınız.
Kredinizi 3 yıla göre aldıysanız 4 yıla göre tamamlayacaksınız.
Kısaca liseler 2004-2005 tarihinden itibaren 4 yıl.
9. sınıf ( lise-1) - 10. sınıf (lise -2) - 11. sınıf (lise-3) -  12. sınıf (lise - 4)
Liseyi ara sınıfta bırakan öğrenci hangi sınıfta olduğu resmen belgelemek zorundadır. Çünki akşam lisesine kayıt olurken öğrencinin elindeki ıslak imzalı tasdiknameye göre sınıflara alınmakta ve geçmiş dönem notlarına tasdiknamedeki notlar yazılmaktadır.
Yine 2004-2005 yılı öncesi 3. sınıfı tamamlayıpta sorumlu olduğu dersi vermediği için mezun olamayan öğrenci, ayrıldığı okuldan mutlaka tasdikname almalı, aldığı tasdi
kname ıslak imzalı olmalı, tasdiknamede mutlaka geçmiş dönem notları olmalı, sorumlu olduğu dersler belirtilmelidir.
Akşam lisesine kayıt olurken ıslak imzalı tasdikname baz alınarak sınıf belirlendiğini ve tasdiknamede var olan notların geçmiş sınıflara girildiğini unutmayınız.
Bu konudaki yazımızda bu kadar..
Sizden gelen tüm soruları yanıtlamaya devam edeceğiz.
Kafanıza takılan tüm soruları bizlerle paylaşmaya devam ediniz.
Ümraniye özel umut akşam lisesi olarak 10 yıllık tecrübe ve deneyimimizi her zaman sizle paylaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz, yaşamaya devam edeceğiz.
Bilgi almak için bizi her zaman 0216 415 00 83 - 0543 399 78 74 nolu telefonlarımızdan,bizi arayarak, info@umutaksamlisesi.com mail adresimize yazarak, www.umutaksamlisesi.com web sayfamızdaki iletişim bölümünden yazarak daima bize ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.