Özel Akşam Lisesi Nedir.?

Akşam Lisesi Nedir.
Özel Akşam Lisesi, Milli Eğitim Bakanlığına  bağlı ve özel teşebbüs tarafından kurulan özel okullardır.
Akşam liseleri özel olması nedeni ile ücretli okullardır.
Aslında öze akşam liseleri de, gündüz eğitim veren örgün eğitim veren liselerle aynı statüye sahiptir. Akşam liselerini diğer liselerden ayıran temel özellik, akşam liselerinin eğitim-öğretim saatlerinin akşamları mesai saati sonunda başlıyor olmasıdır.

Peki, Akşam liselerinde kimler eğitim alabilir.
1- İlkeğitim (eski deyişle, ortaokul) mezunları 18 yaşını doldurmuş olmaları halinde akşam liselerine kayıt olabilirler.
2- Örgün eğitim liselerinde en az 2 sene üst üste sınıfta kalan öğrenciler, yaş sınırı aranmaksızın direk akşam liselerine kayıt olabilirler.
3- Açık öğretim lisesine kayıtlı öğrenciler özel akşam liselerine kayıt olabilirler.
Kısaca şöylede özetleye biliriz. Akşam liselerinde yaş sınırı yoktur. Bahsettiğimiz 3 şarttan birine sahipseniz yaşınız kaç olursa olsun, akşam liselerine kayıt olabilirsiniz.

Akşam Lisesine Kayıt Olursam Hangi Sınıftan Başlarım.

 Örgün eğitimde 2 sene üst üste sınıfta kalarak ve örgün eğitim hakkınızı kaybettiniz ise, yine kaldığınız sınıftan e-okul üzerinden nakille akşam lisesine gideceğiniz için kaldığınız sınıftan devam edersiniz.

Yıllar önce tasdikname alarak örgün eğitim lisesinden ayrılan öğrenci tasdiknamede ki en son kaldığı sınıfa kayıt olur.

Açık öğretim lisesi öğrencisi ise girdiği sınavlardan topladığı kredilerin karşılığı olan sınıflardan başlar.

Krdeilere Göre Sınıf Belirleme Detaylı Bilgi Almak İçin Linke Tıklayınız: https://www.umutaksamlisesi.com/hizmet-kredinize-gore-sinif-belirleme-6.html

Akşam Liselerine Kayıt İçin Lazım Olan Evraklar Nelerdir.

1-  18 Yaşını doldurmuş. ancak daha önce hiç liseye başlamamış öğrenci için en az orta okul mezunu olduğunu gösteren bir belge.
2- Örgün eğitim öğrencileri için nakil.
3- Açık öğretim lisesi öğrencileri için tasdikname.
4- İkametgah.
5- kimlik fotokopisi.
6- Askerlikle ilişği yoktur yazısı.
7- 2 resim
8- 18 yaşından küçükler için veli.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.